Opinie o podręcznikach Didasko

  Jolanta_Okuniewska_DidaskoJolanta Okuniewska

Honorowy Profesor Oświaty
finalistka nagrody Global Teacher Prize

Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie

Z podręcznikami Didasko pracuję od początku pojawienia się ich na rynku wydawniczym. Podoba mi się tematyka zaproponowana przez autorkę Joannę Białobrzeską, dobór wierszy, ciekawe teksty bliskie dzieciom, realistyczne zdjęcia, piękna grafika. Uczeń traktowany jest jak odkrywca, treści nie są infantylne, rozbudzają ciekawość poznawczą zarówno dzieci, jak i nauczyciela. Korzystam z materiałów dodatkowych, opowieści matematyczne stanowią wspaniałe uzupełnienie zagadnień edukacji matematycznej, angażują dzieci i wyzwalają kreatywność. Poradniki dla nauczyciela wskazują drogę, są propozycją, ale nie zmuszają do ślepego naśladownictwa. Jest przestrzeń dla moich własnych działań i realizacji najbardziej szalonych pomysłów. To cenię sobie szczególnie.

 

Danuta Gęsicka Didasko  Danuta Gęsicka
Szkoła Podstawowa nr 43 w Bydgoszczy

Wieloletnia współpraca z Wydawnictwem Didasko to czas do nowych wyzwań, okazja do bycia kreatywnym nauczycielem oraz czas satysfakcji z uzyskanych efektów dydaktyczno-wychowawczych. Na podręcznikach Wydawnictwa Didasko wychowałam wiele pokoleń młodych, mądrych i dociekliwych uczniów, którzy nie boją się nigdy wyzwań, zawsze są ciekawi świata, który poznają różnymi zmysłami. Podręczniki p. Joanny Białobrzeskiej uczą krytycznego i twórczego myślenia, rozwiązywania problemów, uczą pracy zespołowej, nie ma czasu na nudę czy monotonię. To wieczna wędrówka po tajemnicach otaczającej rzeczywistości.

Losy moich absolwentów wskazują, że ich edukacja oparta na podręcznikach p. J. Białobrzeskiej daje szanse dzieciom na wszechstronny rozwój ich osobowości, jest zawsze ciekawym doznaniem, okazją do niesamowitych przeżyć intelektualnych i emocjonalnych, uczy krytycyzmu i obiektywizmu.

Podręczniki p. J. Białobrzeskiej budzą pozytywne emocje zarówno u dziecka, jak i u nauczyciela. Są interesujące, bogate w treści, są bardzo atrakcyjne graficznie: piękne ilustracje i bogactwo zdjęć, inspirujące i zabawne teksty.

Dzieci z zapałem śledzą historie bohaterów, którzy są ich rówieśnikami, zgłębiają tajemnice otaczającego świata przyrody, poznają dzieje Polski i jej znanych postaci. Podręczniki wprowadzają dzieci stopniowo w świat wiedzy, którą będą zgłębiać w klasach starszych.

Po pierwszym etapie edukacji wczesnoszkolnej, pracując z Wyd. Didasko, dzieci uzyskują dogłębną wiedzę z wszystkich ważnych dziedzin nauki: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, historycznej itd. Są bardzo dobrze przygotowane do nauki w klasach starszych, co potwierdza opinia kadry uczącej w tych klasach. Dzieci są otwarte na wiedzę, dociekliwe i myślące.

Współpraca z Wyd. Didasko to sama przyjemność dla poszukującego pedagoga. Myślę jednak, że także bardzo dużo zależy od nauczyciela  ̶  jak wykorzysta te podręczniki, jakie będzie miał tempo zajęć, czy będzie je czymś wzbogacał, jaką miał inwencję.

 

Dorota Kołcz-Jędrzejewska
Szkoła Podstawowa w Strachocinie

Swoją przygodę z Didasko rozpoczęłam 5 lat temu. O tym wydawnictwie słyszałam już wcześniej od koleżanki, ale ciągnęła za nim teoria, że to ciężkie podręczniki, „ nauczyciel musi się więcej narobić ”. Jednak podczas spotkania z przedstawicielami wydawnictw bliżej zapoznałam się z propozycjami Didasko i postanowiłam spróbować. Bardzo jestem z tej decyzji zadowolona, przede wszystkim propozycje zawarte w przewodnikach i podręcznikach są dla nauczycieli i uczniów bardzo inspirujące. Podsuwacie świetne pomysły, które realizuję i które są też pomysłem na moje autorskie rozwiązania. Podoba mi się to, że dzieci robią dużo same: wymyślają, projektują, wykonują. Rzadko korzystamy z gotowych pomocy. Cenię wysoko podręczniki i ćwiczenia do matematyki, jest w nich dużo praktycznych zadań, które wykorzystywane są w życiu. Świetne ćwiczenia polonistyczne z dobrze dobranymi zadaniami. W trzeciej klasie bardzo praktyczne jest ćwiczenie z powtórkami. Bardzo kreatywne są propozycje plastyczno-techniczne. Najmniej podobają mi się piosenki dla dzieci. Są jak dla mnie „mało wpadające w ucho” . No i te zdjęcia, ilustracje, które przyciągają wzrok i uwagę uczniów.

Polecam podręczniki Didasko wszystkim nauczycielom i rodzicom, sama rozpoczynam pracę z moimi dziećmi w klasie pierwszej na podręczniku „Radosne odkrywanie świata”.   

 

Barbara Sztajer Tyl Didasko  Barbara Sztajer-Tyl
Szkoła Podstawowa nr 41 w Szczecinie

Pracuję z tymi książkami (obecnie klasa pierwsza). Podręczniki starannie wydane, duży zasób książek i zeszytów wchodzący w ich skład. Umożliwiają wyćwiczenie pięknego pisania (dwa zeszyty tylko do kaligrafii, w mojej klasie bardzo się sprawdziły) oraz dwa zeszyty z dodatkowymi zadaniami matematycznymi. Moim uczniom bardzo podoba się album przyrodniczy z pięknymi ilustracjami do wycinania i wklejania, uwielbiają pracę z tym albumem. Książki nie są przeładowane, nauczyciel ma czas na naukę przez zabawę, prace grupowe, projekty, lektury. Polecam!

 

 Anna Bereżańska   Anna Bereżańska
Przedszkole nr 2 w Nowej Soli

Ponad 20 lat pracuję z podręcznikami Didasko. Nie zamieniłabym ich na żadne inne. Mówię tak, ponieważ obserwowałam pracę moich koleżanek, które korzystały z innych podręczników.
„Dobry podręcznik powinien budzić pozytywne emocje i u dziecka, i u nauczyciela” – pisze Joanna Białobrzeska. Nauczyciel pracujący z małym dzieckiem powinien stworzyć ciekawą sytuację edukacyjną, a te podręczniki oraz program do tego zachęcają. Dzieci z pomocą podręczników Didasko poznają świat. Teksty autorstwa Joanny Białobrzeskiej są inspirujące i zabawne. Pozwalają na kreatywność zarówno dziecku, jak i nauczycielowi. Wspierają rozwój dziecka w różnych obszarach edukacyjnych.
Polecam każdemu pracę z podręcznikami Didasko.

 

Izabela Breguła Didasko  Izabela Breguła
Honorowy Profesor Oświaty
doradca metodyczny nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
w Regionalnym Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu

Szkoła Podstawowa nr 1 w Strzelcach Opolskich

Z podręcznikami szkolnymi i materiałami ćwiczeniowymi dla ucznia wydawnictwa Didasko związana jestem zawodowo od blisko dwudziestu lat. Cenię je w szczególności za możliwość twórczego i swobodnego działania pedagogicznego, a tym samym za to, że dają gwarancję braku schematyzmu i monotonii w procesie edukacyjno-wychowawczym, co przekłada się na twórczą aktywność moich uczniów oraz ich badawcze podejście do otaczającego świata i uczenia się. Autorka koncepcji tych materiałów edukacyjnych – Pani Joanna Białobrzeska, jest wyjątkowa, ma wielką pasję i wizję edukacyjną – to dla mnie naturalny autorytet pedagogiczny. Z ogromną przyjemnością i zaciekawieniem, pomimo 33 lat pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej oglądam od 20 kwietnia telewizyjne zajęcia edukacyjne dla klas 1-3 według koncepcji Pani Joanny Białobrzeskiej, z wykorzystaniem jej autorskich podręczników, a prowadzone także przez nauczycieli ze szkoły Didasko. Moją opinię w tym zakresie podzielają także moi uczniowie oraz ich rodzice.

Podręczniki i materiały ćwiczeniowe tego wydawnictwa to nieprzeciętna, nowoczesna i bardzo elastyczna oferta edukacyjna, która doskonale ilustruje współczesną definicję jakości rozumianej jako „Jakość to nie ilość”. Piękna, bogata i estetyczna szata graficzna zachęca uczniów do obcowania z tymi materiałami w szkole i poza nią. Wyjątkowe fotografie bardzo trafnie ilustrują starannie dobrane pod każdym względem teksty, zestawy poleceń i zadań dla uczniów, różnorodne formy ćwiczeń, których przemyślana liczba pozwala na swobodną i płynną realizację wszystkich aktywności edukacyjnych uczniów w różnych formach organizacyjnych, z wykorzystaniem całego arsenału metod pracy i strategii nauczania. Ponadto, w odniesieniu do materiałów edukacyjnych wydawnictwa Didasko mogę z pełną stanowczością stwierdzić, że umożliwiają organizację zajęć z uczniami opartych na stosowaniu w praktyce szkolnej teorii wielostronnego kształcenia, także z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz uczniami pochodzącymi z różnych środowisk. Tym samym uczniowie uczą się szybciej, chętniej oraz w sposób trwały, a do tego za każdym razem z ogromnym zaciekawieniem. Niewątpliwym walorem oferty wydawnictwa Didasko jest jej otwartość i zaproponowana strategia odnosząca się do wprowadzania oraz realizacji treści matematycznych oparta na nauczaniu czynnościowym oraz uczeniu się poprzez zabawę. Ofertę tę charakteryzuje ogromna spójność wewnętrzna, pomimo świadomego unikania sztucznie wymuszonych zabiegów korelacji międzyprzedmiotowej pomiędzy edukacją matematyczną a pozostałymi dziedzinami aktywności uczniów.

Organizując pracę dydaktyczną z podręcznikami i materiałami ćwiczeniowymi wydawnictwa Didasko, nie sposób popaść w zgubną, niepożądaną we współczesnych czasach rutynę zawodową. Koncepcja merytoryczna tej oferty od zawsze ukierunkowana jest na kształcenie ponadprzedmiotowych kompetencji uczniów w szerszym niż szkolny wymiarze –dziś dumnie nazywanych kompetencjami XXI wieku. Jeżeli jesteś nauczycielem nieprzeciętnym, kreatywnym i poszukującym, stroniącym od jednostronnego nauczania opartego na „realizacji podręcznika szkolnego i materiałów ćwiczeniowych kartka po kartce”, ceniącym wolność, a także osobistą odpowiedzialność pedagogiczną oraz masz innowacyjne podejście do świata i tego samego oczekujesz od swoich uczniów  ̶ to ta oferta jest właśnie dla Ciebie.

 

Dorota Majzel
Szkoła Podstawowa nr 392 w Warszawie

Od trzech lat prowadzę zajęcia z wykorzystaniem podręczników wydawnictwa Didasko, ale niektórych jego pomocy dydaktycznych używałam w pracy już kilka lat wcześniej.

Podręczniki Didasko mają bardzo udaną, dopracowaną i ciekawą grafikę. Cechuje je duża różnorodność zadań i ćwiczeń zarówno w zakresie edukacji polonistycznej, jak i matematycznej, o zróżnicowanym stopniu trudności. Warto zwrócić uwagę na to, że w klasie 1 do nauki czytania wykorzystano najlepszą metodę sylabową. Ćwiczenia do matematyki cechuje bogactwo zadań tekstowych.

Nauczając, pracowałam z wykorzystaniem podręczników różnych wydawnictw i często uczniowie narzekali na zbyt łatwe, tego samego typu zadania, ich sztampowość. O zawartości tych książek na pewno nie można tego powiedzieć.

W ofercie wydawnictwa znajdziemy również całą gamę dodatkowych materiałów wzbogacających proces nauczania. Są to: materiały przyrodnicze, świetnie opracowane sprawdziany, podręczniki do nauki ortografii, dodatkowe opowiadania do słuchania, czytania, czytania ze zrozumieniem. Nauczyciel ma też do dyspozycji świetnie opracowany multibook, który znakomicie uatrakcyjnia i wzbogaca pracę na lekcjach.

Przydatne są również scenariusze lekcji, w których nauczyciele znajdą nie tylko propozycje przebiegu lekcji, ale też wiele ciekawostek, dobrze opracowane materiały z zakresu muzyki, plastyki i informatyki. Tu znajdziemy wiele interesujących, łatwych do przeprowadzenia doświadczeń powiązanych z tematyką zajęć.

Wydaje mi się, że materiał edukacyjny zawarty w tych podręcznikach jest nieco trudniejszy niż ten, na których wcześniej pracowałam, ale przez to ciekawszy. Może być wyzwaniem dla nauczyciela, aby, realizując nieco trudniejsze treści, zadbać o dzieci mające problemy edukacyjne, ale z własnego doświadczenia wiem, że jest to możliwe. Wymaga czasami dłuższego przygotowania i przemyślenia. Jednak warto i nie żałuję, że wybrałam podręczniki tego wydawnictwa.

 

Maria Grzelczak Didasko  Maria Grzelczak
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Sicienku (koło Bydgoszczy)

Według mnie na rynku wydawniczym nie ma lepszych podręczników. Pracuję w edukacji wczesnoszkolnej 31 lat. Próbowałam pracy z różnymi podręcznikami. Jednak gdy 21 lat temu rozpoczęłam współpracę z wydawnictwem DIDASKO, żadne inne mnie tak nie zachwyciły. Niektóre moje koleżanki korzystają z innych podręczników. Czasami w trakcie zastępstw, opieram się na ich książkach. Mam więc porównanie.

Szkoła, w której pracuję jest zwykłą wiejską szkołą, z przeciętnymi uczniami. Zdarzają się dzieci zdolne, ale też często bywają uczniowie słabi i bardzo słabi. Wszyscy sobie jakoś dają radę. Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że program ten nie jest tylko dla wybrańców. Owszem, nie jest łatwy, ale jest do opanowania i daje ogromną satysfakcję, zarówno nauczycielowi, jak i uczniom.

Gdy bierze się do ręki te książki, w pierwszej kolejności uderza szata graficzna. Są one kolorowe, z pięknymi, wyrazistymi zdjęciami, dzieci się nimi zachwycają. Nas, nauczycieli, interesuje jednak przede wszystkim ich treść. Jest ona bardzo bliska dzieciom. Problemy tu poruszane zaczerpnięte są z sytuacji, jakie uczniowie przeżywają na co dzień. W piękny sposób zwracają uwagę na to, co w życiu jest najważniejsze, w jaki sposób rozwiązywać trudne sytuacje, konflikty, uczą prawdziwej przyjaźni, miłości do przyrody, do historii Polski. A robią to w sposób bardzo naturalny, „nienapompowany”, trafiający do dzieci.

Ważnym elementem jest również fakt, że książki te uczą dzieci twórczego myślenia. Jest tu sporo zadań, które nie są jakoś szczególnie trudne, ale rozwijają wyobraźnię uczniów, uczą myślenia.

W zestawie do klasy I szczególnie pomocne są Zeszyty do kaligrafii. Literki wprowadzamy, korzystając z ćwiczeń do języka polskiego, a zeszyty służą dzieciom do ćwiczenia. Na początku linijki napisane już są literki, sylaby, słowa, a później nawet zdania, które dziecko ma odwzorować, „ćwicząc rączkę”. Na uwagę zasługuje również Elementarz, który jest bardzo ważny, bo jest pierwszą książką do nauki dziecka. Jest on zrobiony niezwykle estetycznie, ciekawie. Dzieciom trudno się od niego oderwać. Bardzo ciekawym elementem jest także płyta ze słuchowiskami. Główni bohaterowie podręczników: Ala i Adam opowiadają tutaj o sobie, o swoich zainteresowaniach, rodzinie, przyjaciołach, przygodach itp. Wielką atrakcją słuchowisk są lektorzy. W rolę Adama wciela się p. Artur Barciś, a w rolę Ali – p. Małgorzata Foremniak.

W klasie II czymś niezwykłym jest „czytanka-kryminał”, czyli podręcznik „Ala i Adam na tropach zaginionego skarbu”. Poszczególne rozdziały to kolejne przygody grupy przyjaciół, którzy znaleźli mapę ukrytego skarbu. Oczywiście próbują go znaleźć, przeżywając mnóstwo przygód i doświadczając pięknej, wzajemnej przyjaźni. Od tej książki dzieci naprawdę nie mogą się oderwać. Wiem, że nawet czytają ją „do przodu” młodszemu rodzeństwu, jako bajkę na dobranoc.

W klasie III najbardziej urzekły mnie tematy historyczne. Są one przedstawione w sposób interesujący, barwny i przystępny dla tej grupy wiekowej. Ze swojego doświadczenia wiem, że u wielu uczniów rozbudziły one zainteresowania historyczne.

Jeśli chodzi o matematykę, to również jestem zadowolona. Zagadnienia przedstawiane są w sposób jasny i przejrzysty. Jest dużo zadań praktycznych, uświadamiających dzieciom, że matematyka jest potrzebna w każdej dziedzinie życia. Oprócz ćwiczeń matematycznych są też zeszyciki matematyczne pozwalające dodatkowo utrwalać zdobytą wiedzę i umiejętności.

Bardzo pomaga w pracy Przewodnik Nauczyciela, w którym oprócz propozycji przebiegu lekcji, zamieszczone są również dokładnie opisane propozycje Zajęć Plastycznych, Technicznych i Muzycznych. Niezwykle przydatne są Informacje i Ciekawostki, za pomocą których można wspaniale zainteresować uczniów bieżącym tematem. Jeżeli nauczyciel chce, może również z powodzeniem przeprowadzić ciekawe doświadczenia, ponieważ przewodnik zawiera Zajęcia Empiryczne, gdzie dokładnie opisany jest przebieg prostych, a wiele wyjaśniających doświadczeń. W przewodniku znajduje się również cały rozdział poświęcony programowi zajęć informatycznych. Tutaj także autorzy prowadzą nauczyciela za rękę i można z tej pomocy skorzystać.

Myślę, że zarówno ja, jak i moi uczniowie z czystym sumieniem możemy polecić podręczniki wydawnictwa DIDASKO.

 

Barbara Włodarska 

Pracuję na podręcznikach Didasko blisko 20 lat i dopóki mogę o tym decydować ̶ będę pracowała do emerytury 🙂. Kilka słów o tym, dlaczego:

  • podręcznik jest nowoczesny, dopasowany do dzisiejszych czasów i do potrzeb dzieci. Nie znajdziesz tu archaizmów nudnych i niezrozumiałych dla dzieci.
  • edukacja polonistyczna wzbogacona o dodatkowe pozycje, które dzieci naprawdę czytają i słuchają z zapartym tchem. Skoro już jesteśmy przy słuchaniu ̶ wszystkie historie po mistrzowsku czyta Artur Barciś. Treści bogacą słownictwo i znajomość znaczenia przysłów oraz związków frazeologicznych.
  • edukacja matematyczna bardzo zróżnicowana. Zadania wymagają myślenia. Tu z kolei nie znajdziesz infantylnych zadań typu: wstaw liczbę w okienko. Treści zadań dopasowane są do czytanki. Zadania związane z codziennym życiem dotyczą sytuacji , w których dziecko faktycznie może się znaleźć. W ćwiczeniach jest mnóstwo zadań praktycznych kształtujących umiejętności czytania tabel, wykresów, rozkładów jazdy itp.
  • przyroda to prawdziwa bajka i dla dzieci, i dla nauczyciela ̶ ciekawa, opatrzona wieloma ilustracjami, fajnymi, krótkimi tekstami informacyjnymi. Do tego fajny zeszyt ćwiczeń i wycinanka. 
  • przewodnik dla nauczyciela zawiera szczegółowe scenariusze. Mając dwudziestoośmioletni staż pracy, nie musiałabym już do niego zaglądać. Robię to jednak, bo po każdym bloku jest sporo liczba ciekawostek. Przyznam ze wstydem, że sama dowiedziałam się kilku rzeczy.
  • podręcznik nieznacznie się zmienia, a właściwie powinnam powiedzieć EWOLUUJE. Autorzy naprawdę słuchają naszych sugestii.
  • Multibook  ̶  nie będę się rozpisywać , napiszę tylko  ̶  ma wszystko.
    Didasko to podręcznik , który polecam z czystym sumieniem. W szkole, w której pracuję bywało, że dziewczyny na swoim poziomie zmieniały wydawnictwo. Zazwyczaj wracały do pani Joanny.

 

Anna Ciochoń
Szkoła Podstawowa PRIMUS we Wrocławiu

Od 12 lat pracuję w szkole w klasach 1 - 3. Wybrałam podręczniki Didasko "Ja ̶Ty ̶ My", gdyż są bardzo ciekawie przygotowane. Dla dzieci są atrakcyjne graficznie. Zawierają dużo ciekawych wiadomości. Dwa podręczniki: do matematyki, który jest bazą wiedzy i pomocą, kiedy wprowadzamy nową umiejętność matematyczną. Dokładnie objaśnia nowy temat i kiedy dzieci zrozumieją wykonywane są zadania w ćwiczeniach matematycznych. Wiem, że uczniowie wracają, przypominają sobie pewne tematy, kiedy przygotowujemy się do sprawdzianów. To ułatwia, gdyż nie musimy za każdym razem pisać w zeszycie wprowadzenia do nowego działu matematycznego. Drugi to podręcznik do edukacji polonistycznej i przyrodniczej. Są tam interesujące czytanki, wiersze, wiadomości o zwierzętach, kosmosie, zawodach itp.

Poza tym dzieci, rozpoczynając naukę z podręcznikiem Didasko, podążają wraz z głównymi bohaterami ̶ Alą i Adamem. Identyfikują się z nimi, uczą rozwiązywać konflikty, zdobywać ciekawe doświadczenia. Mojej klasie bardzo podobała się historia głównych bohaterów w klasie drugiej, kiedy byli na tropie skarbu. Ta historia jest bardzo wiarygodna i byli niezmiernie ciekawi, jak się zakończy. Mocno wczuwali się w wydarzenia.

W podręczniku Didasko nauczyciel i uczeń oraz rodzice znajdą wszystko, co pomoże zdobyć wiedzę i umiejętności.

Polecam! Od kilku lat uczę na tym podręczniku i nie mam zastrzeżeń. Dla nauczyciela, który rozpoczyna pracę z dziećmi w szkole, te książeczki będą bardzo pomocne, dzieci zaś będą miały interesującą naukę.

 

Anna Rozmyślak Didasko  Anna Rozmyślak
Szkoła Podstawowa w Krotoszynach (ZS w Bielicach)

Uczniowie bardzo chętnie korzystają z podręczników Didasko. Zauważyłam, że już oprawa graficzna jest dla nich bardzo atrakcyjna i zachęca je do podejmowania prób samodzielnej pracy z tekstem. Zagadnienia poruszane w podręcznikach również spełniają ich oczekiwana. Dotyczą różnych dziedzin i aspektów życia, dzięki czemu rozbudzają dziecięcą, naturalną ciekawość otaczającego świata. Skłaniają do poszukiwania odpowiedzi na nurtujące pytania, prowokują do działania.

Podręcznikowi bohaterzy od pierwszych dni pobytu w szkole pomagają uczniom w mierzeniu się z nową rzeczywistością, a w klasie drugiej ich niezwykłe przygody stają się wspaniałą lekturą, od której trudno im się oderwać. Przy okazji odkrywania losów książkowych kolegów dzieci mimochodem uczą się, realizując zagadnienia edukacji polonistycznej, społecznej. Problemy literackich bohaterów stają się inspiracją do kształtowania właściwych postaw, budowania wartości i są pomocne w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Edukacja matematyczna realizowana jest głownie poprzez zastosowanie zdobytej wiedzy w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie przez zabawę uczą się np. odczytania rozkładów jazdy, planowania wydatków, zajęć, czytania map itp.

Podręczniki dostarczają więc uczniom rzetelnej wiedzy o otaczającym świecie, łączą w optymalny sposób zabawę i naukę. Rozwijają kreatywność oraz samodzielność, a także zapewniają odpowiednie przygotowanie do czytania, pisania oraz liczenia.

Ilość i układ treści do realizacji zadań dydaktycznych daje nauczycielowi pole do własnej inwencji twórczej. Nauczanie jest oparte na zasadzie korelacji treści międzyprzedmiotowych oraz operatywności wiedzy. Każde realizowane zagadnienie ma swój odnośnik do konkretnej sytuacji życiowej, inspiruje dzieci do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, co sprzyja ich harmonijnemu rozwojowi.

  

Edyta Sempruch-Kosmalska  Edyta Sempruch-Kosmalska
Szermiercza Sportowa Szkoła Podstawowa nr 85  we Wrocławiu

Podręczniki wydawnictwa Didasko na etapie edukacji wczesnoszkolnej przygotowane są z wielką pasją i zamysłem wszechstronnego rozwoju dziecka. Przejrzysty układ treści, atrakcyjna grafika, różnorodnie skonstruowane ćwiczenia pobudzają do aktywności i kreatywności.

Teksty przeznaczone do czytania zawierają często ciekawostki przyrodnicze, dlatego też nie służą tylko do usprawniania techniki czytania, ale także do poszerzania wiedzy z zakresu otaczającego nas środowiska. Dzieci z zaangażowaniem tworzą na tej podstawie własne albumy przyrodnicze, które wzbogacają zdjęciami z wycinanki.

Z zaciekawieniem śledzą losy drużyny „Walecznych serc”. Identyfikują się z bohaterami, wspólnie przeżywają przygody, rozwiązują zagadki i wyciągają wnioski, ucząc się w ten sposób prawidłowych postaw i relacji międzyludzkich. Swoje spostrzeżenia zapisują w „Zeszycie poszukiwacza skarbu”, który można porównać do popularnych ostatnio dzienników.

Książki do matematyki zawierają ciekawe, zróżnicowane zadania, dostosowane do wieku i możliwości uczniów. Dodatkowo można zaproponować uczniom zeszyty do kaligrafii, ćwiczenia ortograficzne, karty z zadaniami matematycznymi o różnym stopniu trudności.

Podręczniki są nieprzeciętne, ponieważ dają uczniom możliwość pracy twórczej, zachęcają do samokształcenia, wzbudzają ciekawość poznawczą, wpływają na kreatywność i wyobraźnię. Bardzo dobrze przygotowują do następnego etapu edukacyjnego, a uczniowie osiągają wysokie wyniki.

 

 Teresa Arszagi Harszagi Didasko  Teresa Arszagi vel Harszagi
Dyrektor Polskiego Centrum Kształcenia im. Jana Pawła II w Brukseli

Wiele lat temu w poszukiwaniu podręczników dla naszych uczniów natrafiłam na materiały dla sześciolatków „Bawimy się głoskami i literami”. Było to znakomite odkrycie, gdyż sześciolatki w zerówce zaczynały ważny etap nauki, bo początkujący całą karierę edukacyjną, a nasze odkrycia metodyczne do kształcenia dzieci w warunkach ograniczeń czasowych (kształcenie uzupełniające dla uczniów poza granicami), opierały się na analizie głoskowo-sylabowej jako podstawy nauki czytania i pisania ̶ podręcznik pani Joanny Białobrzeskiej okazał się znakomity.

Korzystamy z tych podręczników we wszystkich klasach nauczania początkowego. To znakomity zbiór materiałów do pracy z uczniami, a teraz w okresie pandemii zdał swoje zadanie. Rodzice nie muszą nic drukować.

Naszym zdaniem są to najlepsze podręczniki na polskim rynku do pracy z uczniami na progu nauczania.

 

Małgorzata Molenda Didasko  Małgorzata Molenda
doktor nauk humanistycznych
w dyscyplinie pedagogika

Szkoła Podstawowa w Bilczy

Z podręcznikami Didasko pracuję już 20 lat. Moim zdaniem jest to wspaniała oferta wydawnicza z kilku powodów.

Autorka książek Joanna Białobrzeska oferuje użytkownikowi – dziecku, ciekawe ćwiczenia troszcząc się o jego rozwój. Zadania uwzględniają efekty edukacji wczesnoszkolnej przewidziane w podstawie programowej. Idea odwoływania się do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci jest bardzo trafna. Na uwagę zasługuje wyjątkowy dobór treści matematycznych, który opiera się na ciekawych i atrakcyjnych dla dzieci tekstach dostosowanych do ich zainteresowań. Ćwiczenia pokazują uczniom drogę do uczenia się w trakcie indywidualnego i grupowego rozwiązywania problemów. Nie ukrywam, że dla mnie są powodem nieustannego rozwoju, inspiracją do własnych pomysłów. Na uwagę zasługują tu w szczególności „zadania poetyckie”, „zakodowany obrazek”, „bajki matematyczne” i wiele innych. Zadania, które zostały przewidziane do wykonania przez ucznia są podporządkowane systematycznemu nauczaniu matematyki. Dobór ćwiczeń jest bardzo szeroki, przejrzysty dla ucznia i nauczyciela. Uczniowie chętnie rozwiązują proponowane zadania, które nie sprawiają im problemów, szczególnie na początku, kiedy należy zadbać o adaptację dzieci do warunków szkolnych, w tym o ich poczucie bezpieczeństwa. Tylko wtedy nauczyciel może wpływać na porozumiewanie się z uczniem, budzić w nim wiarę we własne siły, motywować do dalszej aktywności poznawczej. Podręcznik spełnia funkcję informacyjno-poznawczą i umożliwia zdobycie wiadomości i umiejętności w zakresie czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki, w zakresie liczenia i sprawności rachunkowych, w zakresie pomiaru, w zakresie obliczeń pieniężnych. Ponadto w atrakcyjny sposób przedstawiona jest graficzna prezentacja treści. Nie brakuje w nich ciekawych ilustracji i zdjęć wzbogacających wyobraźnię dzieci, które działają na wzrok, zachęcają do pracy i budzą w nich poczucie estetyki i artystycznego smaku. Podręcznik Ja, Ty -My jest wspaniałym źródłem wiedzy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl